Poczekalnia to miejsce, które często jest pierwszym kontaktem klienta z Twoją firmą. To tutaj tworzy się pierwsze wrażenie, które często decyduje o dalszej współpracy. Z tego powodu ważne jest, aby to miejsce było estetyczne, funkcjonalne oraz komfortowe. W tym artykule podpowiemy Ci, jak krok po kroku urządzić poczekalnię, która zrobi dobre wrażenie na każdym, kto do niej wejdzie. Poznaj nasze wskazówki.
Każdy klient jest inny, ale są pewne uniwersalne oczekiwania, które większość osób ma wobec poczekalni. Przede wszystkim, poczekalnia powinna być komfortowa. Nikt nie lubi siedzieć na twardych, niewygodnych krzesłach, dlatego warto zainwestować w wygodne fotele.
Klienci cenią wnętrza, które są czyste i zadbane. To świadczy o profesjonalizmie firmy. Wiele osób doceni także dostęp do bezpłatnego Wi-Fi, czasopism czy świeżej kawy. Pamiętajmy, że poczekalnia to miejsce, w którym klienci spędzają czas, często nieplanowany. Z tego powodu warto zrobić wszystko, aby ten czas był dla nich jak najmniej uciążliwy.
Planowanie przestrzeni to kolejny ważny etap w aranżacji poczekalni. Powinna ona być przestronna i dobrze zorganizowana. Podziel ją na strefy. Wygodne fotele lub sofy umożliwiają napicie się pysznej, aromatycznej kawy. Można tu poczytać książkę albo gazetę. Pamiętaj także o zapewnieniu odpowiedniej ilości miejsca do chodzenia. Klienci nie powinni czuć się zatłoczeni. Warto zorganizować mały kącik zabaw z meblami piankowymi.
Styl wnętrza powinien odzwierciedlać charakter firmy. Jeśli prowadzisz kancelarię prawniczą, zdecyduj się na elegancki, formalny styl. Jeśli natomiast tworzysz kreatywną agencję reklamową, postaw na bardziej swobodny, kolorowy styl.
Jasne, żywe kolory dodają energii oraz rozbudzają kreatywność. Tymczasem stonowane, neutralne barwy wprowadzają spokój i podkreślają profesjonalizm. Poświęć czas na dobranie odpowiedniej stylistyki.
Meble powinny być przede wszystkim wygodne. Zrezygnuj z twardych, niewygodnych krzeseł. Zainwestuj w komfortowe sofy lub fotele, które pozwolą klientom się zrelaksować. Pamiętaj także o stolikach kawowych. Przyda się też miejsce, w którym klienci mogą odłożyć swoje rzeczy, np. wieszak.
Obrazy na ścianach, rośliny w doniczkach, świeże kwiaty na stolikach… Wszystko, co dodaje przestrzeni ciepła i przytulności, jest mile widziane. Pamiętaj także o akcesoriach, które mogą poprawić komfort klientów. Najnowsze czasopisma do czytania, bezpłatne Wi-Fi czy kawa oraz herbata czy pyszne ciastka spełnią ich oczekiwania.
Poczekalnia jest Twoją wizytówką. Zadbaj o to, by była dobrze oświetlona. Postaw na jedno albo kilka różnych źródeł światła. Dzięki temu zadbasz o przyjazną atmosferę. Twoi klienci będą się tu dobrze czuć. Trzymamy za Ciebie kciuki zapraszamy Cię do współpracy. Poznaj naszą ofertę i wybierz wysokiej jakości meble tapicerowane.